لوله

لوله پلی اتیلن گاز

لوله پلی اتیلن گاز

لوله پلی اتین گاز

برای مشاهده بهترین قیمت لوله جدار چاه کلیک نمایید.

لوله پلی اتین گاز

لوله پلی اتیلن گاز از مواد پلیمری تولید می شود که وظیفه انتقال گاز را بر عهده دارد. این دسته از لوله ها در سایز ها و اندازه های مختلفی در سایز های کوچک مانند 25 میلی متر الی سایزهای بزرگ 160 میلی متر  تولید می شوند و  به صورت شاخه ای و کلافی بسته بندی و به فروش می رسند. لوله پلی اتیلن گازی در صنایع گوناگونی مانند صنعت نفت، صنعت گاز، صنعت پتروشیمی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

اغلب لوله پلی اتیلن گازی  به رنگ زرد در کارخانه ها تولید می شود و یا با نوار زرد رنگ در امتداد طول آن نشان داده می شود که با سایر انواع لوله پلی اتیلن قابل شناسایی باشد.

 

ویژگی لوله پلی اتیلن گاز

لوله پلی اتیلن گاز نسبت به سایر انواع لوله گاز مانند لوله فولادی دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری می باشند. همین ویژگی ها مسبب کاربرد بیشتر لوله پلی اتیلن گاز شده اند. از جمله ویژگی های لوله پلی اتیلن در زیر آورده شده اند.

  • مواد اولیه موجود در این دسته از لوله ها باعث عدم نشت دهی گاز از آنها می شود.
  • طول عمر لوله پلی اتیلن بسیار زیاد حدود 50 سال می باشد.
  • سبک وزن بودن این دسته از لوله ها مسبب حمل و نقل آسان تر و نصب سریع تر می گردد.
  • مواد تشکیل دهنده این لوله ها باعث می شوند که آنها در برابر شعله آتش مقاوم بشوند.
  • این لوله ها در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاوم می باشند.
  • لوله پلی اتیلن گاز مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد خورنده و سایر مواد اسیدی و قلیایی دارد.
  • مقاومت در برابر ضربات فیزیکی و فشار های داخلی و خارجی مانند زلزله و رانش زمین در این دسته از لوله ها وجود دارد.
  • اتصال این لوله ها به وسیله اتصال الکتروفیوژن انجام می شوند که این نوع اتصال، محکم و بسیار بادوام محسوب می باشد.
  • این لوله ها نسبت به سایر انواع لوله گازی مقرون به صرفه تر می باشند و هزینه تعمیر و تعویض آنها نیز کمتر می باشند.

 

پیشنهاد: برای مشاهده بهترین قیمت ماشینکاری در بازار کلیک نمایید.

 

استانداردهای لوله پلی اتیلن گاز

لوله پلی اتیلن گاز بایستی بر اساس استانداردهای تبیین شده مانند استانداردهای ISO، ASTM، DIN و BS تولید شود تا لوله هایی با کیفیت مناسب ساخته و در بازار توزیع گردند.  همچنین تمامی لوله های تولیدی گاز باید برگه تاییدی از اداره گاز را دریافت نموده تا امکان تولید و فروش محصولات خود را داشته باشند. در صورتی که این برگه تاییدی را دریافت ننمایند، غیر قانونی بوده و امکان بهره برداری نخواهند داشت.

قبل از استفاده از لوله ها  آزمایشاتی بر روی لوله ها شامل تست ترکیدگی و تست هیدروستاتیک انجام خواهد شد تا از مرغوب بودن لوله ها اطمینان خاطر پیدا شود.

بر روی لوله ها تاریخ تولید آنها ذکر می شود و تا مدت حدود 6 ماه تاریخ انقضا دارند. در صورتی که تاریخ انقضا لوله ها گذشته باشد امکان استفاده و به کارگیری لوله ها وجود نخواهد داشت و در صورت استفاده، احتمال خرابی این لوله ها بسیار بالا می باشد و ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به مصرف کنندگان آنها وارد نمایند.

 

 

اتصالات لوله پلی اتیلن گاز

اتصالات نقش بسیار مهمی در سیستم های لوله کشی دارند و کار اصلی آنها اتصال و هدایت جریان سیالات و گاز می باشد. اتصالات لوله پلی اتیلن  نیز در سیستم های لوله کشی گازی مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه هدایت گاز و ایجاد ارتباط محکم بین خطوط لوله  گاز را بر عهده دارند. در صورتی که این اتصالات به درستی وصل نشوند، خسارات جبران ناپذیری را به پروژه وارد می نمایند.

از جمله انواع این اتصالات می توان به بوشن، درپوش، تبدیل، سه راهی، زانویی، شیر و … اشاره نمود که هر یک دارای ساختار ظاهری مختلفی بوده و  وظیفه خاصی را بر عهده دارند.

 

پیشنهاد: برای مشاهده بهترین قیمت ورق رنگی در بازار کلیک نمایید.

 

قیمت لوله پلی اتیلن گازی

با گسترش سیستم های گازرسانی استفاده از لوله گاز مخصوصا لوله پلی اتیلن گازی افزایش پیدا کرده است. این به دلیل ویژگی های ذکر شده لوله پلی اتیلن می باشد. همچنین قیمت لوله پلی اتیلن گازی نسبت به سایر انواع لوله گاز مانند فولادی و … ارزان تر می باشد.

نوسانات قیمت دلار در بازار های داخلی  وخارجی، قیمت مواد پلیمری، میزان عرضه و تقاضا در بازار، کیفیت، سایز و ضخامت لوله، برند و کارخانه تولید کننده، استاندارد ها و … مسبب ایجاد نوسانات قیمت لوله پلی اتیلن گازی می شود.

پیشنهاد می شود در صورتی که در پروژه خود نیاز به لوله پلی اتیلن گازی دارید، پیش از هر اقدامی راجع به این دسته از لوله ها اطلاعات کاملی کسب نموده و با افراد با تجربه در زمینه فروش این دسته از لوله ها مشورت نمایید.

مجموعه آهن سنتر از فروشندگان عمده لوله مخصوصا لوله پلی اتیلن است. همچنین این مجموعه در زمینه فروش عمده آهن و ابزارآلات آهنی فعالیت دارد و محصولات درخواستی مشتریان خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در زمان مناسب فراهم می نماید.

پیشنهاد می شود به منظور آگاهی و کسب اطلاعات راجع به لوله پلی اتیلن گازی و دریافت لیست قیمت لوله پلی اتیلن به سایت مجموعه آهن سنتر به نشانی https://www.ahancenter.com مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 48417-021 تماس گرفته و با متخصصین این مجموعه در بخش فروش مشورت نمایید. همچنین مشاورین مجموعه آهن سنتر به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشتریان خود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *