اتصالات

قیمت اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان چیست و چه کاربردی دارند؟

اتصالات لوله مانیسمان نوعی تجهیزات هستند که استفاده از آن ها به منظور تغییر سایز لوله، اتصال لوله، کاهش یا افزایش سایز، تغییر جریان و توقف جریان مورد استفاده قرار می گیرند. بدون استفاده از اتصالات مانیسمان نمی توانید لوله کشی را به شکل مورد نظرتان در مسیر مشخصی هدایت کنید. این اتصالات فولادی بسیار پرکاربرد هستند در صورت ایجاد اشکال در لوله کشی این تجهیزات به کار رفته و مشکلات را مرتفع می کنند برای آشنایی بیشتر با این اتصالات با آهنسنتر همراه شوید.

شما میتوانید برای دریافت مناسبترین قیمت روز اتصالات مانیسمان و لوله مانیسمان رده ۸۰ با مجموعه آهن سنتر به شماره تماس 48417-021  تماس بگیرید وبا مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

موارد موثر در هنگام خرید اتصالات مانیسمان چیست

اولین عامل موثر در خرید اتصالات مانیسمان این است که این تجهیزات ساختاری یکپارچه داشته و بدون درز و جوش است. می توانید از این اتصالات برای تاسیسات و صنایعی مانند نفت و گاز استفاده کنید. دقت کنید که این اتصالات به علت شیوه ساخت که باعث می شود بتوانند فشار و دمای بیشتر را تحمل کنند. این اتصالات را به وسیله ی جوش به لوله های مانیسمان متصل می کنند. در هنگام خرید اتصالات مانیسمان توجه کنید بر اساس استاندارد ASME B16.9 ساخته شده باشد این استانداردها شامل قطر نامی(NPS) و رده ضخامت(SCHEDULE)  است.

قیمت اتصالات مانیسمان

لوله کش باید از لوله ها، انواع و کاربرد های آنها آن ها، اتصالات مختلف مانند زانویی، سردنده، فلنج ، تبدیل، سه راهی، چهار راهی، کپ و … و کاربرد آنها آگاهی داشته باشد و همچنین در کجا باید از این موارد استفاده شود. در صورتی که لوله کش وظایف خود را به درستی انجام دهد، نه تنها به عملکرد صحیح خطوط لوله کشی کمک می کند، بلکه مقرون به صرفه بودن را تضمین می کند. برای نصب مناسب سیستم لوله کشی در ساختمان ، انواع مختلفی از اتصالات استفاده می شود. انواع اتصالات مانند زانویی ، واشر ، مهره ماسوره و غیره برای ساخت اتصالات استفاده می شود. از اتصالات به منظور اتصال خطوط لوله، تغییر جهت آبرسانی از لوله های اصلی به لوله های فرعی، جلوگیری از نشت خطوط لوله مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصالات در دو نوع اصلی بر اساس نوع لوله به کار رفته در آنها به دو دسته اتصالات مانیسمان، اتصالات درزدار تقسیم بندی می شوند. اتصالات مانیسمان به دلیل استفاده از لوله مانیسمان یا بدون درز که در سطوح آنها هیچ گونه درز و جوشی وجود ندارد، دارای مقاومت بیشتری در برابر فشار و تنش های فیزیکی می باشند.

در ویدیو زیر نحوه اتصال اتصالات مانیسمان را مشاهده خواهید کرد

عوامل موثر بر قیمت اتصالات مانیسمان

قیمت اتصالات مانیسمان مانند سایر انواع لوله و اتصالات به عوامل متعددی از جمله نرخ دلار و فولاد، جنس، کیفیت، میزان موجودی در بازار و … بستگی دارد. با نوسانات قیمت دلار و فولاد، قیمت اتصالات تغییر پیدا می کند و رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند به این معنا که با افزایش قیمت دلار و فولاد، قیمت اتصالات نیز افزایش یافته و با کاهش قیمت دلار و فولاد، قیمت اتصالات نیز کاهش می یابد. همچنین رابطه عکسی بین قیمت اتصالات و  میزان موجودی در بازار وجود دارد. همچنین هر چه کیفیت تولید اتصالات مانیسمان افزایش یابد به طبع قیمت اتصالات مانیسمان نیز افزایش می یابد و بر عکس.

بهتر است قبل از سفارش محصولات مد نظر خود با افراد متخصص و با تجربه درباره قیمت اتصالات مانیسمان و لوله مانیسمان رده ۲۰ مشورت نموده و اطلاعاتی راجع به لوله و اتصالات، انواع و کاربرد های اتصالات و … به دست آورده و سپس محصولات مد نظر خود را خریداری نمایید.

 

 

شرکت آهن سنتر فروشنده  آهن و ابزارآلات آهنی مختلف و انواع لوله، شیرآلات و اتصالات لوله مانند اتصالات مانیسمان می باشد و محصول مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در بازار آهن فراهم می نماید. به منظور کسب اطلاعات در خصوص قیمت اتصالات مانیسمان می توانید به یکی از بهترین سایت های فروش و اطلاع رسانی در خصوص قیمت اتصالات مانیسمان به آهن سنتر مراجعه نمایید و همچنین برای خرید و گرفتن مشاوره رایگان درباره قیمت اتصالات مانیسمان و لوله مانیسمان رده ۴۰ با متخصصین این حوزه در بخش فروش شرکت آهن سنتر با شماره تلفن 48417-021 تماس حاصل نمایید.

 

اتصالات لوله

لوله ها به کمک اتصالات به یکدیگر وصل می شوند. انواع اتصالات در مونتاژ لوله ها استفاده می شود. اتصال دو لوله و بیشتر به یکدیگر اتصالات نامیده می شوند. انواع مختلف اتصالات می تواند مطابق با نیاز در یک لوله استفاده شود. اتصالات همچنین برای اتصالات لوله های متعدد استفاده می شود و یک جزء مهم سیستم لوله کشی هستند. به طور کلی ، اتصالات لوله نصب شده به راحتی می تواند سبب  پایداری خطوط لوله در برابر  فشار گردند.

 

انواع اتصالات لوله کشی

اتصالات لوله کشی دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای ویژگی ها و ساختار مخصوصی هستند و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

  1. زانویی : در زمان پیوستن دو لوله نصب می شود.  با کمک زانویی، جهت مایع تغییر می یابد. به طور معمول از زانویی45 درجه یا 90 درجه استفاده می شود. وقتی دو طرف لوله ها از نظر اندازه متفاوت هستند، از آرنج با سایز کوچک استفاده می شود،  به این روش زانویی کاهش دهنده گفته می شود. زانویی به شرح زیر طبقه بندی می شوند:
    زانویی های طولانی رادیوس (LR) در اینجا شعاع 5/1 قطر لوله است.
    زانویی های کوتاه شعاع (LR) در این ، شعاع 1.0 برابر قطر لوله است.
  2. زانویی 90 درجه : این مورد هنگام استفاده از تغییر جهت مورد نیاز استفاده می شود .
  3. زانویی 45 درجه : زانویی 45 درجه در هنگام استفاده از تغییر جهت مورد نیاز استفاده می شود.
  4. سه راهی : این یک از انواع اتصالات مهم است. سه راهی لوله ها با قطرهای مختلف را به هم وصل می کنند و به تغییر جهت آب یا مواد کمک می کندسه راهی دارای سه پایه در اندازه های مختلف یا مساوی ساخته می شود.
  5. مهره ماسوره : هنگامی که دو انتهای لوله به هم وصل شوند و از اتصالات لوله استفاده می شود، مهره ماسوره نامیده می شود. مهره ماسوره از سه بخش تشکیل شده است:  مهره ، انتهای نر و انتهای ماده. با اتصال انتهای نر و ماده  سبب افزایش مقاومت در برابر فشار می شود.
  6. بوشن : بوشن به دو لوله یکسان متصل می شود و در انتهای لوله تعبیه می شود.
  7. واشر : آنها مهر و موم های مکانیکی ، به طور کلی شکلی به صورت حلقه ای هستند و برای آب بندی اتصالات فلنج نصب شده است. مواد و خصوصیات واشرها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
  8. تبدیل : برای اتصال لوله های با قطرهای مختلف استفاده می شوند.
  9. مغزی : این قطعه ای است می تواند برای گسترش و کوتاه کردن خطوط لوله کشی استفاده شود. همچنین می توان برای اتصال دو اتصالات کوچک استفاده کرد.
  10. چهار راهی : وقتی چهار لوله به هم وصل شوند ، یک صلیب شکل می گیرد. چهار راهی دارای چهار شاخه یا چهار طرفه می باشد.

 

کاربرد اتصالات مانیسمان در چیست

در ادامه بحث قیمت اتصالات مانیسمان به نقش و کاربرد این تجهیزات می پردازیم در وهله ی اول از این اتصالات برای آب بندی کردن انواع سیستم ها استفاده می کنند. این اتصالات در مقایسه با سایر اتصالات فضای کمتری را اشغال می کنند. قیمت اتصالات مانیسمان نسبت به سایر اتصالات مناسب تر است. با استفاده از این اتصالات می توانیم افت فشار سیستم را کاهش بدهند. می توانیم از این محصولات در مکان هایی مانند سیستم های اطفاء حریق استفاده می کنند یکی از کاربردهای مهم آن در خطوط لوله های آتش نشانی است. همچنین از آن ها برای سیستم های آب رسانی داخل موتورخانه ها که دما و فشار زیادی در آن محل وجود دارد استفاده می شوند. یکی از پرکاربردترین مکان هایی که در آن از اتصالات مانیسمان استفاده می کنند صنایع پتروشیمی، نفت و گاز است.

خرید و فروش اتصالات مانیسمان

در هنگام خرید و فروش اتصالات مانیسمان باید بدانید که اتصالات فولادی مانیسمان با نام های دیگری اتصالات بدون درز یا اتصالات سیم لس شناخته می شوند. دلیل اطلاق این نام ها به این نوع اتصالات فولادی این است که در ساخت آن ها از هیچ نوع جوشی استفاده نشده و همچنین از مواد اولیه مخصوص در ساخت آن ها استفاده شده است. نحوه ساخت این نوع اتصالات که در قیمت اتصالات مانیسمان تاثیر مستقیم دارد به این شکل است که شمش های فولادی را از طریق غلتک و کشش همچنین عبور دادن زره و نیروهای گزیر از مرکز است. این اتصالات با توجه به متریال به کار رفته در آن ها از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردارند به همین علت در صنایع مختلفی به کار برده می شوند. اکثر این اتصالات به شکل یک فورج یا یک قطعه بدون درز و جوش تولید می کنند.

نکته ی مهمی که در هنگام خرید و فروش اتصالات مانیسمان و لوله مانیسمان کاوه وجود دارد آگاهی و دانش در مورد این تجهیزات است آهن سنتر برای رفاه حال کاربران یک پل ارتباطی ایجاد کرده تا بتوانند به راحتی از مشاوره کارشناسان بهره مند شوند تنها کافی است با شماره ۰۲۱۴۸۴۱۷ تماس بگیرید.

 

5 دیدگاه در “قیمت اتصالات مانیسمان

  1. ياسر گفت:

    سلام روزتون بخير
    ميشه اطلاعاتي در مورد مارك اتصالات مانيسمان بفرماييد؟ و ايا شما توليد كننده هستيد؟

    1. admin گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اتصالات بدون درز هم وارداتی داریم و هم تولید داخل که شرکت آهنسنتر داخل انبار اتصالات بدون درز بنکن یا همون رده 40 موجود دارد و البته اتصالات داخلی با برند های مختلف هم درزدار و هم بدون درز موجود هست.
      بخشی از اتصالات مثل فلنج ها از سایز 18 اینچ به بالا ، مغزی ، زانو و …. را ما به صورت تولیدی و سفارشی موجود داریم و می توانید با کارشناسان ما در رابطه با نحوه سفارش و خرید در ارتباط باشید.

  2. مریم فخری گفت:

    وقتتون بخیر
    اتصالات مانیسمان ای که شما برای فروش دارید چه برند هایی هستن؟

    1. admin گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اتصالات مانیسمان رده 40 وارداتی برند بنکن داریم و اتصالات رده 40 و 20 و 80 اکثر برند های داخلی موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *